2012. január 4., szerda

Mátrafüred, kalandpark, Anna Hotel - tavaszi hosszú hétvége

Mátrafüred, 2011.03.12-15.

A március közepi hosszú hétvégét, akárcsak tavaly, ezúttal is Mátrafüreden töltöttük. Március 12 és 15 között az Anna Hotelben ütöttünk tanyát.

1. nap, az utazás

Maci fél hétkor kelt szombaton. Így még kicsit lustiztunk, majd ami még maradt péntekről összepakoltunk és elindult. Nem a legrövidebb úton, az autópályán mentünk, hanem úgy döntöttünk, hogy már az első napon is kirándulgatunk. Az úton többszőr is megkérdezte, hogy mikor érünk ,,a hegyek közé”? Miskolcon megálltunk az Auchan-nál, majd átmentüml a Decatlon-ba. Az útóbbi áruházban Macink ezúttal is kerékpározott egy jót. Érdekes volt látni, hogy az első ,,kör” után elvett egy ,,kobakot” és fel akarta venni. Ami aztán apa segítségével sikerült is. Délben a szokott helyen ebédeltünk (Majális park). Zsombusnak nem volt valami nagy étvágya. A husileves még csúszott is, de második már nem annyira... Azért pár falatot sikerült belediktálni. Hangos sikongatással üdvözölte Lillafüred két ,,alagútját”, majd nem sokára elaludt. Több, mint egy órát szunyokálva, Parádon ébredt fel. Pár kilométer után nagyon tetszett neki a szerpentin, ahogy mentünk felfelé Mátraházára. Itt-ott még havat is láttunk, nem csak a nagy hegyeket. Nem sokára megérkeztünk Mátrafüredre... A szállás elfoglalása után lementünk felfedezni a wellness részleget. A kb. 2 óra Zsombusunk ugyancsak kitombolta magát. Ugrott, elmerült, siklott és mindezt egy jakuzziban... Fürdés után könnyű vacsora. Zsombus ezúttal is tartalékolt a hasában helyet a chipsnek... Aztán egy kis Pingu... És fél kilenckor alvás. Mert ez egy ,,nehéz nap” volt, és minden jól elfáradt. Különösen a Maci...

2. nap, kalandpark

Maci fél hétkor kelt. Igyekeztünk ameddig csak lehet ágyban tartani. Lustálkodtunk, mesét olvastunk, mesét néztünk, mikor mit, hogy ne ébresszük fel a szállodát. Kisfiúnkat nem hatotta meg a svédasztalos reggeli. Egy virslit sikerült nagy nehezen belediktálni. A reggeli után beugrottunk a SPAR-ba. Zsombuskánk elég türelmetlen volt. Nem vettünk sok dolgot, de a pénztárnál elfogyott a türelem. Míg apa sorban állt, addig anyával a bepakolós részen várt. És énekelt... Mert nagyon sok éneket és verset tud. Az óviban is mindig dicsérik, hogy milyen gyorsan tanulja meg a verseket, dalokat. Ezúttal egy teljesen idegen néni dicsérte meg...

Irány a kalandpark! És persze elsőnek a bob. Kétszer apával, háromszor anyával. Míg mentünk felfelé mindig kérdezett és kérdezett... Én meg igyekeztem válaszolni. És persze jött a kérdés: - Anya hol van? - Lent vár bennünket. - Lent vár bennünket? - Igen, lent vár bennünket. És az a dialógus a viszonylag rövid szakaszon többszőr is megismétlődött. Lefele viszont csak vezényszavak hallatszottak: - Gyorsabban apa! Ne fékezz apa! Gyerünk Thomas! A bob után irány ugrálni, vagy ahogy itt nevezik ,,Eurobungy”. Drága Macink sajnos még kicsi ehhez a játékszerhez, de annál inkább eltökélt. Nagyon tetszett neki, hogy a lányok ,,bekötötték”. És a tartó gumik segítségével repkedhetett – volna. Mert ők még felfelé nem tudott elrugaszkodni a gumiasztalról, csak előre és hátra... Mindenesetre a 2x5 perc alatt nem fáradt el. ,,Levezetésként” elment anyucival a függőhídra. A 105 méter hosszú és kb. 20 méter magas híd nem zavarta, egyáltalán nem félt. Majd a könnyed séta után újabb 5 perces ,,Eurobungy” következett.

Amikor visszaértünk a szállásra nem kellett elringatni. Hamar elaludt. 1,5-2 órát aludt, majd lementünk fürödni. Miután napközben többszőr is elmondta, hogy ő a hidegvízbe szeretne menni, ezért ott kezdtük a fürdőzést. Természetesen a nagylegény a hidegvízben egyáltalán nem volt nagylegény, amit mi persze egy cseppet sem bántunk. Így aztán jól eljátszottunk vagy másfél órát a jakuzziban. Rengeteg ugrott, siklott Zsombus. Nagyon jól érezte magát.

A fürdés után vcsorázni mentünk. Nem sokat evett a húsilevesből, a penne tészta csirkehusival viszont ízlett neki. A vacsi után elmentünk sétálni kicsit. Már a parkig se volt könnyű elcsalni a saját lábán, de aztán amikor a sötétben történt egy kis baleset és megütötte a derekát, ami ,,bedagadt”... Nos onnantól kezdve egy darabig apa nyakában ült, majd anyához mászott fel.

3. nap, kalandpark

Ezen a reggelen is minden úgy indult, mint az előző napon. A szemerkélő, cseppegő esőben ismét mentünk egy ötös kanyart. Az első két alkalommal apucival ment le a Maci. Zsombus a kis eső ellenére sem volt rosszkedvű. Nagy örömmel bobozott. A bob után 90 perc Játszóház következett. Először nagy megilletődött Zsombi, de aztán feltalálta magát a sok szülő és gyerek között. No meg a sokféle játék között. A Játszóház alkotói valóban mindent megtettek, hogy a gyerekek jól érezzék magukat. A többszintes hálóval elkerített, bujkálós, csuszkálós, mászkálós térből alig lehetett kiimádkozni Macinkat.

Ebéd után alvás, fürcsi, majd vacsi. Egy kis almazene, olvasás... Sajnos, az éjszakánk nem telt ilyen nyugodtan. Zsombusunk az éjjel többszőr is igen erősen köhögött. Anya adott neki gyógyszert, de nem voltunk nyugodtak. Nagyon aggódtunk miatta. Féltünk, hogy visszaesik megint a köhögős betegségébe, amiből nemrég gyógyult ki.

4. Bob, játszóház és hazafelé

Kedden nyolcig aludt a Maci. A köhögős éjszaka után nem csodáltuk. Hagytuk is pihenjen, ameddig csak akar. Ébredés után megreggeliztünk, majd összepakoltunk. Miután láttuk, hogy Zsombuskánk jókedélyű elhatároztuk, hogy még felmegyünk a kalandparkba. Gyorsan lenyomtunk egy 5-ös sorozatot a bobbal. Majd irány a Játszóház, ahol Zsombi és Anya bevonult játszani. Apa pedig elment körbe sétálni a kőbányát, akarom mondani a kalandparkot.

Déltájban elindultunk Szilvásvárad felé. Gondolva, hogy a Maci odáig alszik egyet. Maci azonban nem aludt el... Így Egerben nem is Szilvásvárad felé fordultam, hanem Miskolc iránya. Mert féltünk ugyanis, hogy kisvonat ide, Szilvásvárad oda, Zsombusunk lehet, hogy elalszik a kisvonaton. Alig hagytuk el Egert, már aludt is a kisfiúnk. Miskolcon újabb dilemma volt mit csináljunk, mert Zsombus aludt. De ha megállunk, akkor rögvest felébred, és ha úgy ébred, akkor dünnyög. Meg az ünneplések miatt is úgy döntöttünk haza indulunk.